Svazková mateřská škola VENKOV
Železné 200
666 01 Železné
IČO: 07 990 235
Dana Burešová
učitelka
Pracuji ve školce od roku 2020, kdy jsem začala jako asistentka u chlapce se speciálními vzdělávacími potřebami. Tato zkušenost mě obohatila nejen o odborné dovednosti, ale i o hlubší porozumění individuálním potřebám každého dítěte. Po třech letech jsem přešla do role učitelky, kde jsem měla možnost dále rozvíjet své pedagogické schopnosti a prohloubit svou vášeň pro práci s dětmi.
V mé každodenní práci kladu důraz na vytváření pozitivní atmosféry, kde si děti mohou užívat kreativní činnosti. Ráda s nimi tvořím z papíru a jiných materiálů, což jim umožňuje rozvíjet nejen jejich motoriku, ale i představivost a schopnost spolupracovat. Kromě toho se zaměřuji na rozvoj jejich komunikačních dovedností, učím je řešit své potřeby slovy a dbám na to, aby mezi dětmi panovala vzájemná úcta a pochopení.
Kromě kreativního učení mám ráda pořádek a smysl pro pravidla, což dětem pomáhá ve vytváření stabilního a bezpečného prostředí. Mám také velký zájem o přírodu, a proto se s dětmi věnujeme zahradničení na našich záhonech, kde pěstujeme bylinky a zeleninu. Venku v lese děti seznamuji s krásami přírody, poznávají rostliny, stromy a zvířata, což v nich podporuje nejen zvídavost, ale i zodpovědnost vůči přírodě.
Renata Misařová
učitelka
Práce učitelky v mateřské škole pro mě byla už od dětství přirozenou volbou – vyrůstala jsem s maminkou, která pracovala ve školce, a tento svět mi byl vždy blízký. V oboru mám dlouholetou praxi, která mě utvrdila v tom, že práce s dětmi je nejen krásná, ale i hluboce smysluplná.
Ve své pedagogické práci ráda propojuji hudbu, zpěv a pohyb. Hraji na klavír a využívám také Orffovy nástroje, které dětem přibližují svět rytmu a hudby hravou formou. Hudba je pro mě nejen prostředkem k rozvoji dětské kreativity, ale i cestou k emocím a vzájemnému propojení.
Na základě zkušeností se svými dětmi jsem se začala více zaměřovat na jazykový rozvoj a sluchové vnímání. Pravidelně se s dětmi věnuji aktivitám, které podporují rozvoj řeči, fonematického sluchu a jazykového citu. Věřím, že tyto dovednosti jsou důležitým základem pro další učení i celkovou komunikaci, a proto jim věnuji ve své práci zvláštní pozornost.
Mým cílem je vytvářet laskavé, podnětné a bezpečné prostředí, kde se každé dítě může cítit přijímané, svobodné a motivované k objevování světa.
Markéta Iwkowiczová
asistentka pedagoga / školní asistentka
Práce s dětmi mě vždy naplňovala a bylo mým dlouholetým přáním stát se součástí mateřské školy. Toto přání jsem si splnila v roce 2022, kdy jsem nastoupila do školky jako asistentka pedagoga.
Mým cílem je být dětem i učitelům oporou a přispívat k tomu, aby se každé dítě mohlo cítit bezpečně, přijímané a rozvíjelo se podle svých možností. Ve spolupráci s kolegy se snažím vytvářet prostředí plné porozumění, respektu a vzájemné podpory.
Věřím, že základem zdravého vývoje je láskyplné a stabilní prostředí – takové, které dětem připomíná rodinné zázemí. Jsem trpělivá, empatická a přizpůsobivá, což mi pomáhá reagovat na individuální potřeby každého dítěte.
Největší radost mi přináší sledovat pokroky dětí – jak si navzájem pomáhají, učí se spolupracovat, dělit se o hračky a nacházet své místo ve skupině. Tyto každodenní drobné momenty mi potvrzují, že moje práce má smysl.